2015. október 2., péntek

80.-A végzet emlékirataiból 2.- Végletek

"Színház az egész világ. És színész benne minden férfi és nő: Fellép s lelép: s mindenkit sok szerep vár Életében... "- William Shakespeare

"Groteszk humora van az életnek. A filmek amiken felnövünk, megtervezettek. Ki vannak osztva a posztok, karakterek, s a rendező előtt mikor összeáll a kép, már tudja ki-mit fog kiváltani a másikból. Tisztában van azzal, hogyan fűzze össze a szálakat egésszé, ha azt akarja, hogy a megfelelő érzéseket váltsa ki a nézőkből. 




A realitás azonban egészen más. Nem hisszük el, hogy mi befolyásolunk mindent, ami velünk történik. Csak tőlünk függ kit engedünk közel magunkhoz. Egyetlen-egy bökkenő van a dologban... Előttünk nem áll össze a kép, hogy mi lesz a végkifejlet. Nincs tökéletes ember, csak tökéletes emberi szándék. S, ahogy ezt kiskamaszként sok éve megfogalmaztam: Minden mesének happy end a vége. Ha még nincs itt, akkor a történet sem ért véget..."


"A hangulat a tetőfokára hág... Vagy épp padlóra taszít. Mert csak végletek vannak. Az átmenet puszta illúzió. Mikor úgy tűnik minden széthullik, igazából akkor áll össze a kép, csak sosem engedik megtekintsd. Mindig csak azt az apró részletet, amihez akkor épp közöd kell legyen..."

"Ha azt mondod bízz bennem, akkor voltaképp kit akarsz meggyőzni? Engem, hogy nyugodtan rád bízhatom féltett kis kincsként őrzött titkaim (vagy épp a szívem) esetleg magadat, hogy érdemes vagy rá? Sablon szöveg, hogy ritka kincs, még, ha így is van. Ha kockáztatsz elbukhatsz, ha viszont nem, akkor már vesztettél."


"Mindig mondják a bölcsek: Mérlegelj! Mi a fontos?

De értelmetlen. Ha a dologban érzelmek vannak, akkor elég elfogult vagy ahhoz, hogy az életed egy lapra tedd fel, benne a sansszal, hogy minden a tiéd lesz, amire vágytál...
Akkor pedig, ha tudsz még gondolkodni bele sem kezdtél igazán. Akkor meg mi értelme törni rajta a fejed?"

"Felébredek. Minden nap azzal a tudattal, hogy lehet, hogy Életem legszebb napja vár rám. Ha pedig nem így történik, csak szimplán boldog voltam addig, amíg hittem benne..."



"Az a fajta Nő vagyok, aki az érzéseire hallgat. Szabadon él, a korlátokat csak magának szabja. Néha előadást tartok, mert számít a véleményed. Eljátszom a Femme Fatale-t, aki hűvösen csábító tekintettel néz szembe a végzettel, s bűnre csábítja, máskor pedig mögéd lopózom megölelni miközben a fogad mosod. Nem tudod mi van bennem valójában. Ki vagyok én? Melyik az igazi?
Mindkettő. A szemedben olyan vagyok, amilyennek látni akarsz. 
Csak egy valamivel számolj... Hogy én akkor is őszinte leszek veled, ha mindenki a szemedbe hazudik, s akkor sem fogom játszanám meg magamat, ha erre megkérnél. Szeress tiszta szívvel, vagy add ki magadból felém szíved minden gyűlöletét... 
Csak egyre kérlek... Bármit teszel, csináld rendesen..."

1 megjegyzés: