2015. december 25., péntek

91.- Karácsonyi képeslap

Kedves Migráns Jézuska!

Milyen furák az emberek, nem? Ünneplik a születésed, mikor a Te családod is bevándorló volt, aki menedékért könyörgött és vannak ateisták, akik az "apád" létezésében sem hisznek.


Persze nem hagynak más alternatívát, mert ilyenkor a 80. unokatestvér is előkerül. Hogy a hirtelen ebben az időszakban támadt "nagy családi összetartozás"-érzése vagy a hazai ízekre korgó gyomra hozta el ilyen messze hozzánk, nem tudja senki sem. Mindemellett kit érdekel? Mert a már 20 éve kinn dolgozó rokon hoz valami csilli-villi dolgot külföldről, mert hát felvitte az Élet az Ő dolgát, itthon a minimálbér töredékéért robotolt, napi 12 órát és kenyeret alig tudott venni. Most viszont tudod, van az az Életszínvonal emelkedése, amely okán megengedhette ezt is magának.
De hát szégyellje el magát. Külföldre megy ki dolgozni? Holott itthon annyi munkalehetősége lenne közmunkásként, hogy ő lehetne a panel-sejk. Persze, ha fenn tudná tartani, mert Magyarország jobban teljesít és Abu Dhabiban azon aggódnak, hogy szebb arany stukkókkal díszített stadionjaink lesznek, mint nekik. Mondjuk focizni nem tudunk. De az kit érdekel? Legalább lesz hol lefutni a felcsúti gyerekeknek a Cooper-t...
Visszatérve a születésnapodra (mert ez a nap mégis csak a tied)..
A magam részéről már rég túl vagyok azon a ponton, hogy értsem mi ennek az ünnepnek a valódi lényege. Vagyis, felfogom, csak pusztán elméleti szinten.
Mert már szeptember óta nyomják az arcomba a legjobb ajánlatokat, amikre össze sem kell spórolnom a 15ezres ösztöndíjamból, mert szinte utánam vágják. Sőt, majdnem a boltok fizetnek nekem, hogy vigyem el az árujukat, mert kell a hely az újaknak. Vagy csak ki akarnak takarítani, tudja a fene.
A gyarló ember meg kompenzálni akar. "Egész évben köcsög voltam veled, de tessék, parancsolj egy plazmatévé, aztán kuss legyen jövő karácsonyig!" Meg új fogásokkal kísérletezünk karácsonykor, amik ízre lehet, hogy ehetetlenek, de jól mutatnak majd a Pistagramon. #éncsináltam #órákatszívtam #utálomeztakaját #utálomacsaládom #demostegyévigmegintnemkell
A képmutatás felsőfoka. Persze, lehet maradi vagyok, amellett, hogy én sem eszek meg bármit amit elém raknak, de én még valami olyasmiről hallottam közel 20 éve, hogy ez a szeretet ünnepe. Ahhoz képest többet hallottam arról, hogy a kedves rokont is szívesen tálalnák egy almával a szájában...
De tételezzük fel, hogy nem ezt a részét nézzük a dolgoknak, hanem, hogy valakinek családja sincs. Ők meg bármit megadnának egy arcot tépkedő Uncle Ben-ért. Mert ami nincs, az kell, ami meg van, attól meg megszabadulnánk...
De nézzük a mai napot (December 25.) átlag Pista bá koleszterin, illetve véralkohol szintje már az egekben van, déli 12 tájékán, mert mindenből enni kell, hogy az asszony be ne rágjon és nincs olyan rokon, akinek az egészségére ne kellene lehúzni egy kupicával. (Éljenek kis hazánk hagyományai! Ezzel nincs is semmi gond.) Még akkor is, ha esetleg átlag Pistunak elkattan az agya a töménytelen mennyiségű töménytől és agyonveri az asszonyt meg a családot, akik esetleg a jól léte felől érdeklődtek, vagy pusztán hangosan levegőt mertek venni a közelében. De psszt, erről nem beszélünk, mert Facebookon mindenhol vidám posztok vannak, én meg erre nem kapnék elég like-ot..
Egy szó, mint száz: Boldog születésnapot Kishaver! Remélem egyszer sikerül ezt a 3 napos ünneplést is méltóképp véghezvinni..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése